عشقی ادامهداد: بومیسازی این مجموعه قطعه نخستین بار در میز چهارم داخلیسازی وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان شد تا اینکه پس از یک سال تلاش مهندسان و متخصصان داخلی، بدون هیچ کمک و وابستگی از خارج از کشور به صورت ۱۰۰ درصد داخلیسازی شد.
وی اظهار داشت: تحقق این مهم که با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی اجرایی شده، اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر را در فاز نخست به دنبال خواهد داشت و با توجه به ارزبری ۵۰ یورویی به ازای هر قطعه cvvt در گذشته، از ارزبری ۱۵ میلیون یورویی در سال نخست اجرایی این پروژه جلوگیری خواهد شد.
عشقی بیانداشت: در فاز نخست تولید ۳۰۰هزار عدد از این مجموعه قطعه برای خودروسازان داخلی پیشبینی شده است.
وی گفت: فناوری این مجموعه قطعات در اصل متعلق به اروپاییها است و خودروسازان چینی و سایر خودروسازان آسیایی نیز در محصولات خود از آن استفاده می کنند.عشقی خاطرنشان کرد: کاهش ۲۰ درصدی مصرف سوخت و همچنین کاهش آلایندگی هوا و بهینه سازی راندمان موتور از جمله کارکردهای این مجموعه است که تا پیش از این از خارج از کشور وارد میشد.
«علیرضا عشقی» مدیرعامل این شرکت دانشبنیان که در زمینه تولید قطعات فلزی موتوری و گیربکس خودروها به شیوه متالورژی پودر فعال است، در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: cvvt مجموعهای است که برای موتور خودروهای داخلی طراحی شده و قطعهای است که روی میل بادامک خودرو نصب میشود و زمان حرکات بادامکها و سوپاپهای خودرو را تنظیم و بهینه میکند.
وی تصریحکرد: این مجموعه برای موتور همه خودروهای داخلی قابل استفاده است و حتی با اعمال تغییرات در موتورها در آینده، از آنجایی که دانش فنی آن را در اختیار داریم برای موتور های جدید نیز قابل ارتقا خواهد بود.
منبع: https://www.irna.ir/news/84902930/%D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%B1%D9%88%D8%AC-%DB%B1%DB%B5-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%DB%8C%D9%88%D8%B1%D9%88-%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%A8%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87
این فعال صنعتی اضافهکرد: اکنون همه تجهیزات تولیدی این محصول در داخل کشور ساخته شده، تست های آن انجام شده و تا پایان مهرماه خط تولید آن به بهره برداری خواهد رسید.