تسلا جایش را به شرکت چینی داد

بر اساس گزارش رویترز، تسلا در ماه ژانویه قیمت خودروهای پرفروش مدل سه و مدل Y خود را تا ۱۴ درصد کاهش داد و تحلیلگران آن را جنگ قیمتی در بازار خودروهای برقی چین دانستند. بر اساس گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، فروش خودروهای انرژی نو، در ژانویه پس از رشد ۹۰ درصدی ۶.۳ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت.

شرکت قطعات خودروی چینی کانتمپ، تخفیف‌هایی برای باتری خودروهای برقی در چین ارائه می‌دهد.

قیمت باتری بیش از یک دهه قبل از افزایش، در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته بود. قیمت کربنات لیتیوم در ماه نوامبر در چین به ۵۹۷ هزار و ۵۰۰ یوان (۱۱۶ هزار و ۳۱۸ دلار سنگاپور) در هر تن رسید. از آن زمان به ۴۲۵ هزار یوان در تن کاهش یافته که تقریباً ۳۰ درصد نسبت به اوج کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، سه فرد مطلع اعلام کردند که شرکت کانتمپ، بزرگ‌ترین سازنده باتری در جهان، به برخی از خودروسازان چینی تخفیف‌هایی ارائه کرده است که نشان‌دهنده کاهش قیمت لیتیوم و تلاش برای کسب سفارشات بیشتر است.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401112921836/%D8%AA%D8%B3%D9%84%D8%A7-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AFیکی از این افراد گفت که این شرکت برای مثال یک تخفیف هفت درصدی را برای تولیدکننده خودروهای برقی چینی در ژانویه ارائه کرد و همچنین در حال مذاکره با عرضه‌کنندگان موادخام برای کاهش قیمت‌هاست. ‌

چین در ابتدای سال جاری به یارانه ملی بیش از یک دهه برای خرید خودروهای برقی پایان داد. مدت کوتاهی پس از آن، خودروسازان از جمله تسلا شروع به ارائه تخفیف برای افزایش تقاضا و دفاع از سهم خود در بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی جهان کردند.

هزینه باتری، گران‌ترین جزء در خودروهای الکتریکی است که با کاهش قیمت مواجه است و فشار هزینه‌های عمده بر خودروسازان را کاهش می‌دهد. شرکت کانتمپ که تسلا، نیو و فولکس واگن را از بزرگ‌ترین مشتریان خود می‌داند، تخفیف‌های هدفمندی را ارائه می‌کند.