رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به استفاده از ظرفیتهای ایجاد شده مطابق با تبصره ۱۸ برای شرکتهای دانشبنیان اشاره کرد و گفت: بازار هلیکوپتری ایران اشباع نشده است، بنابراین پیشنهاد میکنم رقابت غیرمفید را کنار بگذارید و از این ظرفیت ایجاد شده استفاده کنید و مطمئن باشید جایی که هدفمندی ایجاد شده است سازمان هواپیمایی کشوری دیگر معافیت صادر نمیکند، پس با هم مشارکت کرده و از زنجیره تأمین و توانمندیهای بخشهای دیگر به خوبی استفاده کنید.
محمدیبخش با تأکید بر اداره کردن این بخش به صورت علمی و اقتصادی اضافه کرد: در اداره صنعت متدهای جدید جایگزین متدهای قدیمی شود چرا که دیگر نمیتوان به سبک گذشته صنعت را اداره کرد. بنابراین استفاده از شرکتهای دانش بنیان راهبردی اساسی برای عبور از تحریمهاست.
بازار هلیکوپتری ایران اشباع نشده است
در این راستا محمد محمدیبخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه این سازمان امروز تسهیلگر و شتابدهنده است، گفت: با اخذ ۲۳ اختیار ویژه از مقام معظم رهبری امروز خرید هواپیما، هلیکوپتر، ترخیص قطعات، ارز تسهیل شده است بنابراین پیشنهاد میکنیم در مبارزه با تحریم از این اختیارات بهرهمند شوید از ظرفیتهای سایر بخشهای صنعت استفاده شود.
در حالی که با شرکتهای هواپیمایی فعلی که به دلایل مدیریتهای اشتباه در سنوات گذشته به بهانههایی از جمله تحریم، عدم مدیریت مالی و جریانهای نقدی صحیح و مصرف آن در خارج از مولفههای اقتصادی حملونقل هوایی، زیان انباشته تولید کردهاند، امکان بهسازی ناوگان برای آینده وجود ندارد.
نیاز جدی کشور در حوزه غیرنظامی ۷۰۰ فروند بالگرد است
محمدیبخش با بیان اینکه توسعه در این بخش نامتوازن است خواستار ریلگذاری برای ساخت هواپیما و بالگرد شد و افزود: بخش بالگردی ایران از کارنامه درخشانی برخوردار است بر همین اساس باید برای گنجاندن این بخش در برنامه هفتم اقدامات کارشناسی و نیازسنجی صورت گیرد.
انتهای پیام