اقدامات لازم برای آماده سازی مرزها در آستانه اربعین در حال انجام است

شهرکی ثانوی ضمن اشاره به آماده سازی زیرساخت ها در همه پایانه های مرزی اربعین حسینی (ع) بیان کرد: تا کنون برای بهبود و ایجاد این زیرساخت ها اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال به استان های دارای پایانه مرزی که در جریان اربعین حسینی در آن ها تردد برقرار است اختصاص یافت.

به گزارش ایسنا، وی افزود: آماده سازی زیرساخت های پایانه های مسافربری شامل تأمین وسایل سرمایشی، امکانات بهداشتی، گیت های مورد نیاز تردد زائران و امکانات رفاهی برای زائرانی که از پایانه های مرزی عبور می کنند یکی از وظایف ابلاغ شده به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

وی بیان کرد: علاوه بر این در سطح همکاری های بین دستگاهی، در تلاش هستیم مطابق تصمیم ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع)، ظرفیت ناوگان دستگاه های لشکری، کشوری و ناوگان حمل و نقل در اختیار واحدهای تولیدی مورد استفاده قرار گیرد.

حمیدرضا شهرکی ثانوی امروز، ۴ مردادماه در سفر به خوزستان و بازدید از پایانه های مرزی شلمچه و چذابه اظهار کرد: بر اساس وظایف مشخص شده برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از سوی کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع)، علاوه بر هماهنگی و همکاری با سایر دستگاه های عضو این کمیته، سه وظیفه به سازمان ابلاغ شده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور با بیان اینکه اقدامات لازم برای آماده سازی پایانه های مرزی در حال انجام است، ادامه داد: علاوه بر آماده سازی زیرساخت ها، پروژه های ارتقاء سطح ایمنی در محورهای منتهی به پایانه های مرزی شلمچه و چذابه برای تردد زائران اربعین حسینی (ع) آغاز شده است و در صورت نیاز به حمایت و پشتیبانی بیشتر، تصمیم گیری های لازم در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اتخاذ و به استان خوزستان ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401050403423/%D8%A7%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%85%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B9%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: برای تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی زائران، برنامه ریزی های لازم در سطح ملی انجام شده و استان های معین برای هر مرز مشخص شده است.

شهرکی ثانوی اظهار کرد: علاوه بر اینکه برخی از این دستگاه های اتوبوس به دلیل سن بالا، امکان طی کردن مسیرهای طولانی را ندارند، همزمانی سفرهای تابستانی با مراسم اربعین حسینی (ع) و جابجایی مسافران درون کشور نیز حائز اهمیت است.

شهرکی ثانوی بیان کرد: بر این اساس ارزیابی های لازم در استان خوزستان صورت گرفت و در بازدید ماه گذشته از پایانه های مرزی شلمچه و چذابه، پس از برآورد نیازها جلسات ستادی برگزار و بر اساس این نیازها، برنامه های لازم تدوین و به استان خوزستان ابلاغ شد.

وی بیان کرد: همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه تا آغاز مراسم پرشکوه اربعین حسینی(ع)، هرگونه اعتبار مورد نیاز دیگر در این راستا را برای راحتی و ایمنی زائران اربعین جهت اجرا و جذب به استان های مربوطه ابلاغ خواهد کرد.

وی در خصوص تامین ناوگان حمل و نقل عمومی مورد نیاز جابجایی زائران اربعین حسینی(ع)، بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس فعال وجود دارد که بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در مراسم اربعین سال های گذشته، ۸ هزار دستگاه برای جابجایی زائران مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ایسنا/خوزستان معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: اقدامات لازم برای آماده سازی پایانه های مرزی منتهی به مرز عراق در آستانه اربعین حسینی در حال انجام است.