اقتصاد کاربردی | industmini

در این راستا شناخت دلایل و پیامدهای نوسانات اقتصادی و عدم تعادل بازارها، اندازه‌گیری و ارائه شاخص‌های مرتبط، وضعیت موجود را تبیین نموده و طراحی مدل‌های تعادلی اقتصاد کلان (ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی) می‌‏تواند به تعیین فاصله وضع موجود و مطلوب و ارائه سیاست‏‌های مناسب منتج شود. اقتصاد سرمایه‌داری بر پایۀ قواعد بازار و نظام قیمتی، به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد؛ ولی نظام سوسیالیستی بر پایۀ برنامه‌ریزی متمرکز به‌دنبال پاسخ به آن‌هاست. طبیعتاً پاسخ به این پرسش‌ها به‌فراخور ارزش‌های هر جامعه و در هر زمان متفاوت خواهد بود؛ بنابراین مباحث اقتصادی به دو بخش اثباتی و هنجاری تقسیم می‌شود که علم اقتصادِ اثباتی به تحلیل واقعیت‌ها و آنچه هست، پرداخته و در نقطه مقابل دانش اقتصادِ هنجاری به بایدها و آنچه باید محقّق شود، می‌پردازد.

طلا گران شد

قیمت روز محصولات پرفروش ایران خودرو و سایپا حاکی از ثبات بازار نسبت به روز گذشته است. از پژوهشگران دعوت می شود نتایج تحقیقات خود به صورت مقاله پژوهشی یا کاربردی یا مروری یا ترویجی را جهت برسی و انتشار به این فصلنامه به آدرس indeco.journals.pnu.ac.ir ارسال کنند و جهت مکاتبه در سایر موارد از ایمیل فصلنامه استفاده نمایند. در میانه سال 1399 و همگام با تحولات شکل گرفته در عرصه بین‌المللی و همچنین کاهش التهابات در فضای اقتصادی کشور به نظر میرسد الگوی فزاینده انتظارات تورمی در کشور در معرض یک تغییر فاز جدی قرار گرفته است. از این رو، به نظر می‌رسد کرونا که انتظارات، اولویت‌ها، سبک زندگی افراد جامعه، و الگوهای کسب و کار را دستخوش تغییرات جدی کرده است، دست کم تا یک سال آینده همچنان اقتصاد جهان و ایران را از وجود خود متاثر خواهد کرد.

افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و سرنوشت نامعلوم دستمزد کارگران در تورم نقطه‌ای بالای ۵۰ درصد

فایل تمام متن مقالات به صورتPdfدر سایت نشریه قرار گرفته و مراجعه‌کنندگان می­‌توانند به صورت رایگان آن را دانلود نمایند. همچنین نویسندگان می‌­توانند این فایل را با اهداف انتفاعی یا غیرانتفاعی در وبسایت‌­های دلخواه منتشر نمایند. فصلنامه نظریه های کاربردی اقتصاد آماده دریافت و بررسی مقالات با موضوع کرونا و اثرات اقتصادی آن می باشد. قیمت نفت در روز چهارشنبه در بحبوحه تحرکات ضعیف دلار و در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات بیشتر موجودی انبار برای سرنخ‌های بیشتر در مورد روند تقاضا بودند، تغییر چندانی نداشت. اقتصاد غیر رسمی فعالیت‌های اقتصادی را شامل می‌شود که برخلاف اقتصاد رسمی، نه مالیاتی می‌پردازد و نه تحت نظارت دولت انجام می‌گیرد؛ از این رو، اقتصاد غیر رسمی در محاسبات مربوط به تولید ناخالص ملی نمی‌آیند. اگرچه غالباً اقتصاد غیررسمی با مباحث مربوط به کشورهای در حال توسعه پیوند خورده‌است، تمامی نظام‌های اقتصادی درجاتی از اقتصاد غیر رسمی را شامل می‌شوند.

http://alfaromeoblog.irاز یک کار پژوهشی، به ویژه درباره‌ی چریک‌های فدایی خلق با آن ادبیات غنی‌اش، انتظار می‌رود تاریخ را به شیوه‌ی تازه‌ای آزمایش و تفسیر کند. با این همه، حاصل کار رهنما فروکاستن تاریخ، تئوری‌ها و عملیات چریک‌های فدایی خلق به یک تعارض عمیق و آشتی‌ناپذیرِ درون‌سازمانی است که عمدتاً مجله خبری صنایع و معادن برساخته‌ی ذهن خود اوست. نشریه تابع قوانین کرییتیو کامنز است و نویسندگان مالک حق‌مؤلف اثر خود هستند. حق‌مؤلف مقالات از آن نویسندگان است و نویسندگان مالک و صاحب حق‌مؤلف اثر خود هستند. آیا اطلاعات بیشتری لازم دارید؟ بخوانید درباره لایحه شبکه ملی اطلاعات یا اینترنت ملی .

  • با توجه به نتایج بدست آمده، افزایش مازاد تولید گاز از طریق بهبود و کاهش هدررفت در مصرف از یکسو و سرمایه‌گذاری در افزایش تولید از طرف دیگر پیشنهاد می‌گردد.
  • این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار می باشد و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید.
  • از این رو، به نظر می‌رسد کرونا که انتظارات، اولویت‌ها، سبک زندگی افراد جامعه، و الگوهای کسب و کار را دستخوش تغییرات جدی کرده است، دست کم تا یک سال آینده همچنان اقتصاد جهان و ایران را از وجود خود متاثر خواهد کرد.

دسترسی به مقالات این نشریه آزاد است و استفاده از مقالات آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد. دولت سیزدهم در حالی سکان هدایت کشور را در دست گرفته که با چالش‌های بزرگ و بی‌شماری هم در عرصه داخلی و هم در عرصه‌های بین‌المللی دست به گریبان خواهد بود. نسخه برداری و استفاده از مقاله های این نشریه تابع قانون دسترسی آزادCreative Commons Attribution 4است.