اقتصاد ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | industmini

لطفاً نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه در کادر زیر وارد کنید. بحران کرونا هم بتدریج در حال نمایان کردن آسیب‌هایش به بدنه اقتصادی کشور است،اقتصادی که بعد از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام و تحریم‌های نفتی،با فشارهای بسیاری دست و پنجه نرم میکرد و حالا باید با رکورد ناشی از کرونا هم مقابله کند. مصوبه‌ای که به دلیل وجوه نوین و بی‌سابقه‌ای مانند درنظر گرفتن مصونیت قضایی برای خصوصی‌سازان این روزها مناقشات بسیاری برانگیخته است. به‌ویژه این‌که خصوصی‌سازی قرار است در شرایطی ادامه پیدا کند که منتقدانِ اقتصادی مدام از فراگیرشدن فساد و حتی سیستماتیک‌شدن آن در ساختار قدرت سخن گفته‌اند. © ۲۰۲۳ تمام حقوق این وب‌سایت، بر اساس مقررات کپی‌رایت، برای رادیو فردا محفوظ است.

http://alfaromeoblog.irدر حال حاضر، ایران بر اساس فهرست صندوق بین‌المللی پول با توجه به درآمد ناخالص ملی اسمی بیست و یکمین و بر اساسِ درآمد ناخالص ملی تعدیل شده با شاخص برابری قدرت خرید هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست. در این رتبه‌بندی و بر اساس معیار اولی به ترتیب کشورهای ترکیه و عربستان سعودی و بر اساس معیار دوم کشور ترکیه بالاتر از ایران قرار می‌گیرند. یک اقتصاد مجموع کل ارزش معاملات میان فعالان اقتصادی نظیر افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها و حتی ملت‌هاست. بر اساس دستورالعمل جدید لازم است کلیه نویسندگان محترم در هنگام ارسال مقاله علاوه بر فایل اصلی مقاله، فرم تعارض منافع و فرم تعهد اخلاقی را نیز از طریق فایل های پیوست مقاله ارسال فرمایند. در این مقطع از تحول اجتماعی، ما به نظام سیاسی‌ای نیاز داریم که بتواند در دوران سلطه‌ی سرمایه‌داری جهانی، بیشترین آزادی‌های سیاسی و اجتماعی و مشارکت فزاینده‌ی مردم، اعم از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را در جهت توسعه‌ی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و حفظ محیط زیست فراهم آورد. در این نظام دموکراتیک است که جریانات سیاسی مختلف از‌جمله سوسیالیست‌ها می‌توانند آزادانه سیاست‌های مطلوب و ایده‌آل خود را پی‌گیری کنند.

توفان و زلزله بازار قراضه و زغال را ترساند

اما بنابر اعلام WHO، کشورهایی که محدودیت‌ها را به طور جدی اعمال و واکسیناسیون را نیز آغاز کرده‌اند، حداقل تا پایان تابستان ۲۰۲۱ درگیر بیماری کووید-۱۹ خواهند بود. از مهم‌ترین چالش‌ها و اولویت‌های کابینه آقای رئیسی رسیدگی به مشکلات اقتصادی و اجتماعی است. اگرچه از «مهار کرونا و ارتقای وضعیت بهداشتی» و نیز «بهبود روابط بین‌المللی و رفع تحریم‌ها» به عنوان مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم در کوتاه‌مدت یاد می‌شود. در این انقلاب اجتماعی تنها راه ممکن برای رهایی اکثریت، نه حفظ، بلکه برانداختن کامل ساختار‌های اجتماعی و برپایی ساختارهای جدید به نفع طبقات و اقشار مورد ستم است. تغییر و انتقال حکومت بخشی از روند چند جانبه‌ی چند‌دهه‌ای از دموکراتیزه کردن کل جامعه (از دولت و اقتصاد گرفته تا آموزش و فرهنگ) بوده که با مطالعه، نقد و اقدام به زدودن تمامی ویژگی‌های نظم سیاسی و ایدئولوژیک موجود از کلیت جامعه صورت می‌گیرد. دیالکتیک ماتریالیستی به ما می‌گوید که هدف ما در لحظه‌ی فعلی باید خلق جهانی با پایداری بوم‌شناختی و برابری ماهوی باشد، جهانی که توسعه‌ی پایدار انسانی را ترویج دهد.

مستند کوتاه – جنگ فالکلند

فصلنامه اقتصاد صنعتی با احترام به قوانین اخلاق درنشریات، تابع قوانین کمیته اخلاق در انتشار است و از آیین نامه اجرایی قانون پیشیگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می کند. نویسندگان محترم می‌توانند برای مشابهت‌یابی از سامانه سمیم‌نور (کلیک کنید) برای ارسال گزارش مشابهت‌یابی به فصلنامه استفاده کنند. نویسندگان محترم دقت کنند که حتما باید گزارش PDF مشابهت‌یابی را که از مستقیماً مشابهت‌یاب دریافت می‌‌کنند به فصلنامه ارسال نمایند. نزدیک به یک سال از شروع همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد و اکنون، با کشف واکسن وآغاز واکسیناسیون در کشورهای مختلف، کسب و کارها در حال ورود به مرحله بهبود و بازسازی‌اند.

  • نتایج برآورد مدل با حالت پویا، بلند مدت و مدل تصحیح خطا برآورد گردید و نتایج مدل نشان داد که وقفه‌ متغیر لگاریتم عرضه GTL تأثیر مثبت و معنی دار بر میزان لگاریتم عرضه GTL در دوره جاری داشته و ضریب آن برابر با 0.01 واحد می‌باشد.
  • خلاصه یافته­ها در این مطالعه، بیان می­دارد، تولید ناخالص داخلی، جمعیت، نرخ شهرنشینی ویارانه گازوییل اثر مثبت و معنی­داری بر روی تقاضای گازوییل در بخش حمل نقل دارد، نتایج نشان می­دهد که نرخ شهرنشینی بیشترین و یارانه انرژی کمترین اثر را دارا می باشد.
  • جزئیات بازگشت خودرو به بورس/ عرضه ۵۰۰ دستگاه ریسپکت برای اولین بار در بورس کالا با مصوبه شورای عالی بورس، عرضه خودرو در بورس مجددا از هفته آینده با عرضه خودرو ریسپکت و فیدلیتی از سر گرفته خواهد شد.
سوءاستفاده ای که می‎تواند منتهی به انحصاری شدن بازار خودرو، تضعیف قیمت‌های رقابتی، تحمیل شروط قراردادی غیرمنصفانه و افزایش قدرت بازاری تعداد محدودی از شرکت‌های خودروساز گردد. استفاده از تجارب موفق نظام رقابت اتحادیه ی اروپا می تواند به عنوان الگویی برای بهبود وضعیت کنونی بازار خودرو ایران به کار رود. فصلنامه پژوهش های مجله خبری صنایع و معادن صنعتی به صورت دسترسی آزاد و داوری ناشناس توسط دانشگاه پیام نور منتشر می شود. هدف از انتشار این فصلنامه ایجاد زمینه برای آگاهی و تبادل نظر اساتید،پژوهشگران و دانشجویان علاقه مند به پیشرفت های اخیر در شاخه اقتصاد صنعتی است. همچنین تشویق مطالعات بین رشته ای اقتصاد و حقوق با هدف ارتقای کارایی در تدوین قوانین رقابتی، ضد انحصار و تنظیم اقتصادی از اهداف انتشار این فصلنامه می باشد.

دبیرکل اوپک: نقش سازنده اوپک پلاس بر بازار باید به رسمیت شناخته شود