اقتصاد رادیو فردا | industmini

فایل تمام متن مقالات به صورتPdfدر سایت نشریه قرار گرفته و مراجعه‌کنندگان می­‌توانند به صورت رایگان آن را دانلود نمایند. همچنین نویسندگان می‌­توانند این فایل را با اهداف انتفاعی یا غیرانتفاعی در وبسایت‌­های دلخواه منتشر نمایند. فصلنامه نظریه های کاربردی اقتصاد آماده دریافت و بررسی مقالات با موضوع کرونا و اثرات اقتصادی آن می باشد. قیمت نفت در روز چهارشنبه در بحبوحه تحرکات ضعیف دلار و در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات بیشتر موجودی انبار برای سرنخ‌های بیشتر در مورد روند تقاضا بودند، تغییر چندانی نداشت. اقتصاد غیر رسمی فعالیت‌های اقتصادی را شامل می‌شود که برخلاف اقتصاد رسمی، نه مالیاتی می‌پردازد و نه تحت نظارت دولت انجام می‌گیرد؛ از این رو، اقتصاد غیر رسمی در محاسبات مربوط به تولید ناخالص ملی نمی‌آیند. اگرچه غالباً اقتصاد غیررسمی با مباحث مربوط به کشورهای در حال توسعه پیوند خورده‌است، تمامی نظام‌های اقتصادی درجاتی از اقتصاد غیر رسمی را شامل می‌شوند.

دو شرط عجیبی که طرح های فروش خودروسازان را خلوت می کند

سرنوشت ماندگاری تورم‌های بالا کشورهای با تورم بالا همواره در معرض از دست دادن اعتبار پول ملی خود و جایگزین شدن آن با سایر اسعار خارجی بوده‌اند. در حال حاضر با دردسترش قرارگرفتن هرچه بیشتر ارزهای دیجیتال در این جوامع و همچنین توسعه استیبل‌کوین‌ها که حلقه اتصال ارزهای فیات مانند دلار به بازار ارزهای دیجیتال هستند، این ریسک که صندوق بین‌المللی پول از آن به عنوان Cryptoization Risk یاد می‌کند، در این کشورها رو به افزایش است. سال ۹۹ سالی دیگر در مواجهه اقتصاد ایران با محدودیت‌های اقتصادی است که به خاطر تحریم‌ها به وجود آمده است.درآمد نقتی ایران در چندماه گذشته افت بسیار محسوسی کرده است و نشانه بارز آن سند بودجه است که سعی شده درآمدهای نفتی کمتر در آن اثر داشته باشد. دستیابی به هدف «توسعه پایدار» مستلزم 1) شناخت وضع موجود 2) شناخت وضع مطلوب، و 3) سیاست‏‌ها و راهکارهای مناسب برای حرکت از وضع موجود به وضع مطلوب است.

  • در این نظام دموکراتیک است که جریانات سیاسی مختلف از‌جمله سوسیالیست‌ها می‌توانند آزادانه سیاست‌های مطلوب و ایده‌آل خود را پی‌گیری کنند.
  • افراد با دانش و مهارت یا همان سرمایه‌های انسانی با یکدیگر تعامل کرده و دانش خود را با هم ترکیب می کنند تا محصول(خروجی پربازده) تولید کنند.
  • فروش 6 هزار و 75 قطعه ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا در دهمین روز مرحله دوم عرضه گسترده ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا، 6 هزار و 75 قطعه ربع سکه بهار آزادی تا قیمت 8 میلیون و 100 هزار تومان به متقاضیان فروخته شد.
  • دولت سیزدهم در حالی سکان هدایت کشور را در دست گرفته که با چالش‌های بزرگ و بی‌شماری هم در عرصه داخلی و هم در عرصه‌های بین‌المللی دست به گریبان خواهد بود.
  • از یک کار پژوهشی، به ویژه درباره‌ی چریک‌های فدایی خلق با آن ادبیات غنی‌اش، انتظار می‌رود تاریخ را به شیوه‌ی تازه‌ای آزمایش و تفسیر کند.
  • بر اساس رتبه‌بندی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فصلنامه نظریه های کاربردی اقتصاد موفق به کسب رتبه الف شده است.
قیمت روز محصولات پرفروش ایران خودرو و سایپا حاکی از ثبات بازار نسبت به روز گذشته است. از پژوهشگران دعوت می شود نتایج تحقیقات خود به صورت مقاله پژوهشی یا کاربردی یا مروری یا ترویجی را جهت برسی و انتشار به این فصلنامه به آدرس indeco.journals.pnu.ac.ir ارسال کنند و جهت مکاتبه در سایر موارد از ایمیل فصلنامه استفاده نمایند. در میانه سال 1399 و همگام با تحولات شکل گرفته در عرصه بین‌المللی و همچنین کاهش التهابات در فضای اقتصادی کشور به نظر میرسد الگوی فزاینده انتظارات تورمی در کشور در معرض یک تغییر فاز جدی قرار گرفته است. از این رو، به نظر می‌رسد کرونا که انتظارات، اولویت‌ها، سبک زندگی افراد جامعه، و الگوهای کسب و کار را دستخوش تغییرات جدی کرده است، دست کم تا یک سال آینده همچنان اقتصاد جهان و ایران را از وجود خود متاثر خواهد کرد.

در مرحله دوم نوآوری و موفقیت تحصیلی به عنوان ورودی و تولید فناوری پیشرفته به عنوان خروجی نهایی یک مدل شبکه، از نوع سری تحلیل پوششی داده‌ها برای 23 کشور منتخب، با استفاده از داده های گردآوری شده از مراجع رسمی بین المللی، درنظرگرفته می شود. نتایج تفاوت کارایی کشورهای منتخب در تولید محصولات با فناوری پیشرفته را نشان می دهد و وزن هریک از زیر ساخت ها را نیز برآورد می کند. یافته ها نشان می‌دهند بیشترین وزن/ اهمیت مربوط به زیرساخت هوش ملی و تغذیه است که با ارتقاء این دو زیرساخت درکشورهای مورد پژوهش می توان به حداکثر شدن تولید فناوری پیشرفته دست یافت. فروش 6 هزار و 75 قطعه ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا در دهمین روز مرحله دوم عرضه گسترده ربع سکه بهار آزادی در بورس کالا، 6 هزار و 75 قطعه ربع سکه بهار آزادی تا قیمت 8 میلیون و 100 هزار تومان به متقاضیان فروخته شد. با توجه به اهمیت رو به رشد بخش مالی اقتصاد، در عصر حاضر، تحلیلگران اصطلاح اقتصاد واقعی را به کار می‌گیرند تا بخش واقعی اقتصاد را که واقعاً با تولید کالاها و خدمات ارتباط دارد، از بخش مالی اقتصادی (یا اقتصاد کاغذی) تفکیک کند که مرتبط با خرید و فروش در بازارهای مالی است.

اربیل: صادرات نفت به ترکیه با پایان عملیات آواربرداری مناطق زلزله زده از سر گرفته می‌شود

از یک کار پژوهشی، به ویژه درباره‌ی چریک‌های فدایی خلق با آن ادبیات غنی‌اش، انتظار می‌رود تاریخ را به شیوه‌ی تازه‌ای آزمایش و تفسیر کند. با این همه، حاصل کار رهنما فروکاستن تاریخ، تئوری‌ها و عملیات چریک‌های فدایی خلق به یک تعارض عمیق و آشتی‌ناپذیرِ درون‌سازمانی است که عمدتاً مجله خبری صنایع و معادن برساخته‌ی ذهن خود اوست. نشریه تابع قوانین کرییتیو کامنز است و نویسندگان مالک حق‌مؤلف اثر خود هستند. حق‌مؤلف مقالات از آن نویسندگان است و نویسندگان مالک و صاحب حق‌مؤلف اثر خود هستند. آیا اطلاعات بیشتری لازم دارید؟ بخوانید درباره لایحه شبکه ملی اطلاعات یا اینترنت ملی .

http://alfaromeoblog.ir