از صفر تا صد آسانسور و نکاتی که باید بدانید

این اولین وسیله بالا بر نبود اما اختراع اوتیس شکل امروزی تر همراه با ترمز ایمنی داشت که مانند همین آسانسور های کششی حال حاضر است. سکشن های نصب شده اولیه انکراژ شده و یک عدد کابل گیر بر روی سکشن آسانسور کارگاهی نصب می گردد. پایه های تثبیت آسانسور کارگاهی را بر روی فونداسیون مستقر شده و به وسیله رول بولت ها درون فونداسیون تثبیت می شوند. پاراشوت یک سیستم بروز و هوشمند بوده که وظیفه جلوگیری از سقوط آسانسور کارگاهی را بر عهده دارد. حفاظ اطراف اتاقک آسانسور مانع از ورود افراد متفرقه به محوطه آسانسور کارگاهی می گردد.

تمامی درخواست های استفاده کنندگان آسانسور در مرحله اول به تابلو فرمان می رسد، و پس از پردازش، آسانسور شروع به اجرای آن فرمان می نماید. اگر موتور قلب آسانسور باشد، تابلو فرمان مغز و محل پردازش فرمان‌ ها و دستورات کاربران است. به طور کلی تمامی قطعات الکتریکی و مکانیکی به کار برده شده در سیستم آسانسور به دستور تابلو فرمان آسانسور کار می‌کنند. کابین آسانسور از سه قسمت اصلی تشکیل شده است، که شامل سکو و یا همان محل ایستادن، دیواره های کابین آسانسور و سقف کابین می باشد. این اتاقک آسانسور بر روی یک چهار چوب قرار می گیرد که با نیروی تولید شده ی موتور بر روی ریل ها حرکت می کند و در بین طبقات ساختمان جابجا می شود.

از صفر تا صد آسانسور و نکاتی که باید بدانید آسانسور کششی نیز خود شامل دو دسته آسانسور های گیرلس و آسانسور های گیربکس می باشد. همچینن موتور آسانسور گیرلس بازدهی بیشتری دارد و دارای نویز و صذای کمتری است و نیاز کمتری به تعویض قطعات دارد. سطح ایمنی پاراشوت، برند تولیدکننده، متریال مناسب و در نهایت ظرفیت آن تعیین‌کننده قیمت نهایی هستند‌ و در نهایت آنچه که هنگام خرید این محصول موردتوجه قرار می‌گیرد، در اولویت قراردادن ایمنی و سلامت کاربران است. کابین آسانسور شیشه‌ای به دلیل شفافیت و طراحی ویژه‌ای که دارد، محصولی لوکس و لاکچری محسوب می‌شود. رعایت استانداردهای مربوط به ضخامت و استحکام این نوع کابین امری ضروری است که تولیدکنندگان به آن توجه ویژه دارند.

آسانسورهای هیدرولیک برای ساختمان هایی استفاده می شود که بررسی ارتفاع کمی دارند. برای کنترل و بالا و پایین بردن کابین از یک پیستون استفاده می شود که در زیر کابین نصب شده است. برای تولید نیرو در چنین آسانسورهایی باید موتورخانه برای آن ها ایجاد شود که مکان آن می تواند بالای چاهک آسانسور باشد.

  • اینگونه با حرکت کابین رو به بالا قاب وزنه رو به پایین حرکت مینماید و این امر باعث کمک به حرکت راحت تر و سبک تر کابین میشود.
  • مراحل ابتدایی بازدید از پروژه ها و مشاوره خرید بدون دریافت هزینه انجام می شود .
  • با توجه به نوسانات قیمت و تنوع در طراحی و همچنین انواع ساختار آسانسور ها ، برای قیمت آسانسور با کارشناسان ما تماس بگیرید تا پس از بازدید رایگان از محل پروژه قیمت آسانسور محاسبه و پیش فاکتور برای شما ارسال شود .
  • البته در مواقعی که برق ساختمان رفته است احتمال کار کردن این دکمه کم است، اما باز هم بهتر است ان را امتحان کنیم.
  • متالیفت با استفاده از آخریت فناوری های روز دنیا اقدام به تولید قطعات مختلف آسانسور کرده و محصولات خود را با گارانتی به مشتریان عزیز عرضه می نماید.
از دیگر پیشرفت هایی که از گذشته تا این زمان در آسانسورسازی به وجود آمده، می توان به استفاده از شاسی برای آسانسور و انواع درب های اتوماتیک اشاره کرد. در سال ۱۳۵۴ کارخانه آسانسور و پله برقی ایران در ابهر تأسیس و مدتی بعد تحت لیسانس هاوس هان آلمان شروع به تولید کرد. شرکت اوتیس آمریکا نیز اقدام به خرید زمینی در شهر صنعتی ساوه نمود و برنامه‌ریزی برای تأسیس کارخانه کرد.

نمونه قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور

الیشا گریوز اوتیس در سال 1852 اولین آسانسور ایمن برای انسان‌ها را ساخت. او در واقع با اختراع ترمز‌های اتوماتیک تحولی عظیم در این صنعت پدید آورد. ضربه گيرهاي ته چاه براي استهلاک انرژي ناشي از سقوط کابين يا وزنة تعادل به کف چاه آسانسور پيش بيني شده است.انتخاب اينگونه تجهيزات با توجه به اهميت فوق العاده اي که در تأمين ايمني سرنشينان آسانسور بعهده دارند از جايگاه ويژه اي برخوردار است . ضربه گير ها بايد داراي گواهي تست نمونه از شرکتهاي معتبر کنترل کيفيت باشند. کابلهاي استفاده شده در آسانسورهاي شرکت مهديس آسانبر ساخت کارخانجات معتبر دتوايلر يا آلکاتل سوئيس مي باشد.

آسانسور خانگی

انواع آسانسور موجود در ساختمان ها همگی به منظور تسریع جابجایی عمودی میان طبقات طراحی شده است اما هر کدام، بنا بر نوع و مدل خود، از وِیژگی های متفاوتی برخوردار هستند. در هر صورت، آشنایی جزئی و دقیق تر با این وسیله و دانستن همه چیز درباره ی آسانسور، علاوه بر آگاهی یافتن نسبت به وسیله ای که روزانه از آن استفاده می کنیم، می تواند در استفاده ی بهینه از این وسیله نیز به ما کمک کند. تا اینکه در سال ۱۳۴۵ اولین کارگاه تولیدی قطعات آسانسور، درب و کابین در ایران تأسیس شد. بازرگانی رایا آسانسور با تکیه بر 29سال تجربه در صنعت آسانسور ، اکنون به عنوان یکی از تخصصی‌ترین فروشگاه ها در زمینه فروش و تأمین آنلاین و حضوری قطعات آسانسور در کشور مطرح می باشد. خرید آسانسور کارگاهی کارکرده به دلیل اهمیت سلامت کابل سیم بکسل و قرقره (وینچ) دستگاه به هیچ عنوان توصیه نمی گردد. آسانسور کارگاهی به دلیل حرکت در ارتفاع و انتقال افراد داخل کارگاه به طبقات بالاتر سازه، جهت حفظ امنیت جانی افراد، استفاده از آسانسور کارگاهی دست دوم اصلا منطقی نبوده و باعث به خطر افتادن امنیت افراد داخل مجموعه می گردد.

معمولا از سیستم های هیدرولیک آسانسور برای این گونه محیط ها استفاده می شود. از جمله آن‌ها پایین بودن بازده الکتریکی موتور (در حدود هشتاد درصد) و پایین بودن بازده مکانیکی گیربکس (در حدود ۴۵ درصد) که موجب افزایش هزینه‌ها و استهلاک سیستم می‌شود. به همین خاطر موتورهای سنکرون با مغناطیس دائم کم‌کم در صنعت آسانسور پدیدار شدند که بازده نهایی آن‌ها گاهی به ۹۵ درصد هم می‌رسد.