به گزارش ایسنا، طبق اعلام کاربران فضای مجازی، برخی پیامرسانهای داخلی از جمله، ایتا، بله، سروش پلاس و آی گپ و برخی شبکههای اجتماعی مانند ویراستی و روبیکا از ساعات بعد از ظهر روز دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت از دسترس خارج و کاربران آنها دچار مشکل شدند. علت این امر از سوی مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مشکل در شبکه تامین برق در یکی از دیتاسنترهای شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام شد.
در همین رابطه محمد احسان خرامید_ مدیر مرکز اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی در یک پیام رسان داخلی گفت: سکوهای بله، آیگپ، گپ و سروشپلاس، همچنین شبکههای اجتماعی ویراستی و روبیکا در حال خدمترسانی هستند و پیامرسان ایتا هم در کوتاهترین زمان ممکن رفع مشکل خواهد شد. وزیر ارتباطات نیز از ساعات پیش شخصاً در محل دیتاسنتر حضور دارند و از نزدیک بر عملیات فنی تیمهای مستقر نظارت دارند.
بررسیها حاکی از آن است که اختلال رخ داده دربرخی از پیام رسانها و شبکههای اجتماعی داخلی رفع شده است و پیش بینی میشود اختلال سایر پیامرسانها هم به زودی برطرف شود.
انتهای پیام
منبع: https://www.isna.ir/news/1402021206678/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%AE%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D8%B4%D8%AF
با گذشت چندین ساعت از ایجاد این اختلال، بررسیها حاکی از آن است که اختلال رخ داده در برخی از پیامرسانها رفع شده است.