اجرای برنامه هفتم توسعه؛ کلید برون رفت از مشکلات اقتصادی

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: اصلاح زیر ساخت‌های اجرایی کشور، تسهیل شرایط دریافت وام از شعب در هر منطقه، عدم تملک واحدهای صنعتی مقروض توسط بانک‌ها یا راه اندازی مجددشان پس از تملک و حل تبعیض دریافتی ماهانه کارکنان دولت در ادارات مختلف راهکارهای برون‌رفت از برخی مشکلات اقتصادی کشور است.

وی با انتقاد از عملکرد نظام آموزشی کشور، افزود: دولت‌های قبلی با رهاسازی نظام آموزشی، گستراندن فرش قرمز برای تخریب فضای اندیشه جوانان و نوجوانان از طریق امضا و اجرای سند ۲۰۳۰ بستر ساز تحرکات اخیر بوده‌اند.

وی کلید برون رفت از مسائل و مشکلات اقتصادی و صنعتی را برنامه هفتم توسعه دانست و افزود: با وفاق دولت و مجلس در برنامه هفتم توسعه و پایبندی به اجرای آن می‌توان امیدوار بود از شرایط اقتصادی و صنعتی کنونی به سوی رونق رشد و توسعه حرکت کنیم.

خاندوزی با بیان ابنکه ایران برای اصلاح نظام بی‌عدالت معافیت‌های مالیاتی در مسیر تجارب دنیا در حرکت است، تصریح کرد: فرارهای مالیاتی ایجاد شده در ادوار گذشته باید شناسایی شده و با رفع آن از محل درآمدهای حاصل از بازگشت فرارهای مالیاتی، کاهش نرخ مالیات برای نهادهای قانونمند و شفاف را ایجاد کنیم، همچنین تحول باید از ساختار درونی هر نهاد و اداره‌ای ایجاد شده و دستگاه‌های اجرایی موظفند مجوزهای آغاز به کار نهادهای تولیدی و صنعتی را به‌صورت هدفمند، قانون مدار و سیستماتیک صادر کنند.

به گزارش ایسنا، وزیر امور اقتصاد و دارایی صبر اجتماعی و بالا بردن تاب آوری در جامعه را رمز موفقیت در اصلاح و تغییر ساختار اقتصادی کشور برشمرد و خاطرنشان‌کرد: اجرای عدالت اقتصادی و برهم زدن بی توازنی در توزیع عادلانه منابع به مناطق کم برخوردار نیازمند گام نهادن در مسیر تغییر و تحول در راستای حمایت، همدلی، همکاری و همراهی آحاد جامعه و صبوری در شرایط به وجود آمده است.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1401080503514/%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%85-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%88%D9%86-%D8%B1%D9%81%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C

امام جمعه شاهین شهر، ادامه داد: امپراطوری رسانه‌ای غرب با بهره برداری از فضای مجازی افسار گسیخته‌ای که در اختیار جوانان است توانست در مدت هفده روز بیش از ۱۷ هزار و ۳۶۳ دروغ را وارد ذهن آنان کند و تنها راه علاج، ساماندهی عاجل نظام آموزشی از صفر تا صد است.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی وارد جنگی ترکیبی شده‌ است، ادامه داد: کشور در شرایط کنونی جنگی ترکیبی ساماندهی شده دشمنان متشکل از ضد فرهنگ، ضد دین،ضد هنجارها، نظامی و تروریستی را تجربه می‌کند.

حجت‌الاسلام قاسم هاشمی، امام جمعه شاهین‌شهر نیز با محکوم کردن حمله تروریستی در شیراز، اظهار کرد: اگر همه نهادها و دستگاه‌ها به وظایف خود به درستی عمل می‌کردند، ایران عرصه و جولانگاه حملات تروریستی نبود.

همچنین سید محمد رضا کاظمی‌طبا، فرماندار شاهین‌شهر و میمه ضمن محکوم کردن حرکت تروریستی و هتک حرمت ساحت مقدس امامزاده احمد بن موسی(ع)، شاهین‌شهر و میمه را دارای رتبه اول استانی رشد شهرنشینی، مهاجرپذیری، تولید ارزش افزوده در بخش صنعت، تولید دام سبک و کشتارگاهی، تولید شیر و تخم مرغ و ارسال کالا به شهرستانهای همجوار برشمرد و این جایگاه را مرهون خدمات ۴۴ ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم دانست و اظهار کرد: این شهرستان به منظور تثبیت جایگاه کنونی و رشد و ارتقا آن نیازمند توجه ویژه در سیاست‌گذاری‌های فرا دستی در راستای رفع و حل مشکلاتی نظیر؛ تامین نقدینگی صد واحد تولیدی توسط بانک‌ها، کاهش فشارهای مالیات بر صنایع، ضوابط سختگیرانه بانک‌ها و صنایع صنعتی شرکتی است.

ایسنا/اصفهان وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: وفاق دولت و مجلس در برنامه هفتم توسعه راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و صنعتی کنونی است.

وی با اشاره به بخشودگی ۵ درصد مالیاتی در سال جاری  ادامه داد: دریافت مالیات با هدف تضعیف تولید کننده و نهایتا سیستم اقتصادی کشور نیست، بلکه اجرای درست قانون مالیاتی و لغو معافیت‌های مالیاتی منافع مالیاتی بیشتری را برای تولید کنندگان قانون‌مدار به ارمغان خواهد آورد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اداره مالیات و دارایی شهرستان ادامه داد: یکی از راه حل‌های مشکلات مالیاتی شاهین‌شهر و میمه، تفویض اختیارات به اداره مالیاتی این شهرستان در راستای توزیع بخشودگی و تقسیط جرائم مالیاتی است.

وی با بیان اینکه جراحی اقتصادی یک امر اجتناب ناپذیر برای کشور بود، افزود: با اجرای جراحی اقتصادی مشکلات و مسائل اقتصادی در جمهوری اسلامی شفاف شد که نیازمند تلاش بی وقفه دولتمردان و سیاستگذاران برای رفع آن‌ها بود و هم زمان با اجرایی شدن این تلاش ها اقدامات خرابکارانه در سطح جامعه نمایان شد.

همچنین حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی، گفت: هر زمان جمهوری اسلامی در آستانه پیشرفت و جهشی در همه زمینه‌های علمی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و … است با بدخواهی و مقابله مستقیم از سوی دشمنان خود روبرو می شود.

سید احسان خاندوزی، امروز(پنجشنبه، ۵ آبان) در جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر با بیان اینکه برای حرکت در مسیر تحول اقتصادی نیازمند ترک عادات اقتصادی و سیاستگذاری‌های قبلی هستیم، گفت: وضعیت کنونی که میراث دار آن هستیم حاصل سال‌ها سیاست‌گذاری‌های نادرست در حوزه اداری و اجرایی بوده و پرهیز از تکرار این مسیرها می‌تواند نقطه تغییر و اصلاح تدریجی باشد.

وی حل مشکلات اقتصاری کشور را مرهون حل اشکالات اجرایی و دولتی دانست و ادامه داد: برخی از مشکلات کنونی کشور حاصل برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و سو عملکردهاست. از سوی دیگر عدم هماهنگی مشاهدات مردم در جامعه با آنچه از سوی رسانه ملی منتشر می‌شود نیز بی اعتمادی موجود در بین آحاد جامعه را رقم زده است.