آشنایی با رشته مهندسی معدن و گرایشهای این رشته | industmini

معدن نقش برجسته‌ای از دوران ماقبل تاریخ تا به امروز، در پایداری بشریت ایفا کرده‌است، بگونه‌ای که از آغاز تمدن مردم از سنگ و سرامیک استفاده می‌کردند تا که بعد‌ها از فلزات سطحی زمین و نزدیک به سطح زمین بهره‌برداری کردند. برای بهره مندی از مشاوره رایگان لطفا عملیات ورود یا ثبت نام را انجام داده، سپس سوال خود را مطرح نمایید. آموزش مهارتهای آیلتس – ۱۸ ساعت آموزش برای هر مهارت – انگلیسی عمومی A1, A2,… به این دلیل است که متقاضیان این رشته به شدت افزایش یافته و در میان عموم بسیار محبوب شده است، اما باید توجه داشته باشید که این رشته نیازمند این است که فرد متقاضی به این رشته علاقه داشته باشد.

رشته مهندسی مواد و متالورژی: بازار کار، درآمد، آینده شغلی، دانشگاه های برتر

فراوری مواد معدنی، اکتشافات و حفاری مهم ترین مسائل مربوطه به رشته مهندسی معدن است. مهندس معدن در هر مرحله، از کشف معدن و آغاز پروژه گرفته تا استخراج و پالایش آن، گروه را همراهی می کند. مهندسی معدن، از جمله علومی است که نشان دهنده ی تعامل ما با سیاره زمین است و همان گونه که از نام آن پیداست، مهندسی معدن، علم معدن است.

  • در کانادا نیز دانشگاه مک گیل هم در مقطع کارشناسی (B.Sc.) و هم کارشناسی ارشد (M.Sc.) مهندسی معدن را ارائه می دهد و دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز در ونکوور لیسانس علمی کاربردی (B.A.Sc.) مهندسی معدن و مدارک تحصیلات تکمیلی (B.A.Sc. یا M.Eng و دکترا) را در رشته مهندسی معدن ارائه می دهد.
  • بدین منظور لازم است مهندسان معدن دارای مهارت‌های مدیریتی و دانش فنی مناسبی باشند.
  • از این جهت می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت های شگفت و رسیدن به درآمدهای قابل توجه برای هر کشور و هر جامعه ای باشد.
  • برخی از افراد به دنبال بهترین گرایش مهندسی معدن برای اپلای در خارج از کشور هستند در صورتی که موفقیت در این رشته و کسب درآمد تنها به تلاش و پشتکار افراد بستگی دارد آنگاه می توان گفت که این رشته یا گرایش بهترین انتخاب ممکن برای متقاضی بوده است.
  • مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسوی، اثبات عدم مصرف مواد مخدر و عدم سوسابقه پلیس در پنج سال گذشته هم جزو مواردی خواهد بود که در استخدام شما به عنوان مهندس معدن در کانادا تاثیرگذار است.
همچنین سایت ‌هایی طراحی شده اند که شما می ‌توانید با ذکر نام دانشگاه و همچنین رشته‌ ی تحصیلی مورد نظر از بورسیه ‌های رشته ‌ی مربوطه مطلع شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه‌ های رشته ‌ی مهندسی معدن به سایت ‌های زیر مراجعه کنید. آن ها قبل از هرگونه حفاری، باید مطالعات و ارزیابی های زیستی را انجام دهند و برای فرایندهای مدل سازی و شبیه سازی کاملا به نرم افزارهای مهندسی معدن در کامپیوتر مسلط باشند. هنگامی که سنگ معدن های جدید کشف می شود، شرکت های معدنی مهندسان معدن را به محل کشف سنگ معدن می فرستند تا مشخص کنند سنگ معدن های کشف شده از نظر اقتصادی سودآور است یا خیر و این اصلی ترین کاری است که یک مهندس معدن در یک عملیات حفاری باید انجام دهد. چرا که راه یافتن به بازارهای جهانی تنها از طریق کنترل کیفیت و استاندارد کردن محصولات معدنی مقدور خواهد بود. امروزه ما نیازمند فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند و خلاق مهندسی معدن هستیم تا بتوانیم بدون وابستگی به کارشناسان خارجی، شاهد رونق و افزایش صادرات این بخش باشیم.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه

رشته مهندسی معدن در مقطع کارشناسی دارای دو گرایش زیر است که این دو گرایش تا مقطع دکتری نیز دنبال می‌شوند که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم. آن دسته از داوطلبانی که هنوز تصمیمی بر انتخاب رشته دانشگاه های آزاد نگرفته اند می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات مزایا و معایب انتخاب رشته مهندسی معدندر دانشگاه آزاد مطلع شوند. زمینه تخصص مهندسی معدن بستگی به نوع سنگ معدن یا مواد مورد استفاده در بهره برداری از جمله فلزات، نفت و گاز، زغال سنگ، الماس و سایر مواد معدنی دارد. هر یک از این مواد به ابزارها و روش های استخراج خاصی احتیاج دارند و مهندسان معدن وظیفه دارند تا آنها را برای دستیابی به حداکثر بهره وری و کیفیت مواد، طراحی و اجرا کنند. مهندسان معدن همچنین باید با توجه به محیط زیست آگاهی پیدا کنند و راه هایی برای کاهش تأثیر منفی فعالیت های آنها بر طبیعت بیابند. زبان انگلیسی در تمامی رشته‌های دانشگاهی جز یکی از ضروریات است و مهندسی معدن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رشته های دانشگاهی

در این بخش قصد داریم به درآمد و حقوق مهندسان معدن در کشورهای دیگر نیز نگاهی بیندازیم. معمولا بر اساس عواملی مانند سابقه‌کاری، سطح ارشدیت در یک شرکت، محل فعالیت، تحصیلات و شرایط کاری، حقوق مهندسان معدن در کشورهای مختلف نیز ممکن است متفاوت باشد. به‌عنوان مثال هر اندازه قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای استخدام درنظرگرفته شود و یا شرایط آب‌وهوایی نامساعدتری مجله خبری صنایع و معادن در محل کار وجود داشته باشد، احتمالا درآمد و حقوق یک مهندس معدن نیز بیشتر خواهد بود. برای این رشته در دروس عمومی، ۸ واحد اجباری در نظر گرفته شده که با جمع با دروس عمومی بالا، کل دروس عمومی برای رشته مهندسی معدن در دوره کارشناسی پیوسته ۲۰ واحد خواهد شد. در جدول زیر می توانید دروس عمومی رشته مهندسی معدن را در مقطع کارشناسی پیوسته مشاهده کنید.

http://alfaromeoblog.ir