آشنایی با رشته‌ی معدن | industmini

مهندسان تازه فارغ التححصیل معدن معمولاً زیر نظر مهندسان باتجربه کار می کنند. این کشور به عنوان پیشگام جهانی در صادرات ذغال سنگ، سرب، روتیل و روی و صادر کننده عمده اورانیوم، طلا و آلومینیوم شناحته شده است و تجارت معدن استرالیا در حال رونق است. متداول ترین کارفرمایان برای مهندسان معدن شرکت های استخراج مواد معدنی هستند که مواد اولیه استخراج شده از زمین را به پالایشگاه ها و سایر تولید کنندگان می فروشند. کار مهندسان معدن ممکن است مستقر در محل ، در سایت یا ترکیبی از هر دو باشد.

درآمد شاغلان رشته مهندسی معدن در کانادا چقدر است؟

حاذق، فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد مهندسی استخراج معدن از دانشگاه بیرجند است. وی در حال حاضر در زمینه طرح‌های پژوهشی حوزه تحلیل پایداری دینامیکی و لرزه‌ای شیروانی‌ها فعالیت می‌کند و تاکنون چندین مقاله در این رابطه تالیف و چاپ کرده است. همچنین، مهندس حاذق به کار با برخی از نرم‌افزارهای تخصصی این حوزه از جمله Phase تسلط دارد. اگرچه پذیرفته شدگان در رشته مهندسی معدن از شاخه ریاضی و فیزیک هستند و در این شاخه نیز درس زمین شناسی ارائه نمی‌شود، اما علاقه‌مندان می‌توانند درس زمین‌شناسی دوره دبیرستان را مطالعه کنند تا یک دید کلی از مباحث زمین شناسی بدست آورند. لازم به ذکر است در صورتی که پذیرفته شدگان هیچ آشنایی درباره درس زمین‌شناسی نداشته باشند، مشکلی در دوره دانشگاه نخواهند داشت؛ چون دروس مختلف زمین شناسی را از مباحث کاملا ابتدایی تا مباحث پیشرفته تخصصی در دانشگاه خواهند آموخت. همچنان توصیه می کنیم برای انجام یک انتخاب رشته ی موفق و مطمئن حتما باید از رتبه قبولی های سال قبل اطلاع کامل و کافی داشته باشید چرا که در انتخاب رشته کنکور ریاضی اطلاع از رتبه ، تراز و درصد های قبولی های رشته مهندسی معدن در کنکور سال گذشته می تواند بر انتخاب رشته ی شما بسیار موثر و کار آمد باشد.

معرفی رشته ساختمان + بازار کار رشته ساختمان

رشد اشتغال مهندسان معدن و زمین شناسی به دلیل تقاضای عملیات معدنی در آینده ای نه چندان دور بسیار چشمگیر خواهد بود. دروس مختلفی در رشته مهندسی معدن وجود دارند که باید به آن تسلط داشته باشید. از این دروس باید به ریاضیات و معادلات دیفرانسیل، علوم زمین، ژئوفیزیک، مکانیک خاک، ترمودینامیک، استاتیک و مکانیک جامدات اشاره کرد. برخی از دانشگاه ها برای ورود به رشته مهندسی معدن یک آزمون ورودی می گیرند و برخی دیگر تنها نمرات دبیرستان را ملاک قرار می دهند. گزینه عمومی، که یک برنامه سنتی در یادگیری رشته مهندسی معدن است و افراد را برای کار در معادن و یا مشاغل مربوط به این حوزه آماده می کند.

قادر به خواندن و نوشتن گزارش های فنی:

بیشتر دانشجویان دختر این رشته به غیر از تعداد معدودی که در آزمایشگاه‌ها و مراکز طراحی معدن فعالیت می‌کنند با مشکلات کاری روبه‌رو می‌شوند. علم ریاضی در این رشته از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا بدون استفاده از مدل‌های ریاضی، محاسبات استخراج و اکتشاف معادن قابل انجام نیست. مواد معدنی تنها توسط قشری خاص از جامعه یعنی کارشناسان و متخصصان این حوزه کشف و استخراج می‌شود به همین دلیل امروزه در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جهان، رشته‌ای تحت عنوان مهندسی معدن پدید آمده است و در ایران نیز با دو گرایش اکتشاف و استخراج در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارائه می‌شود.

http://alfaromeoblog.irدرواقع معدن، مادر صنایع است؛ زیرا از طریق معدن‌کاری، مواد اولیه‌ی مورد نیاز صنایع مختلف تأمین می‌شود. صنعت معدن، درواقع مجموعه‌ی علوم، روش‌ها و فنونی است که از اکتشافات یک معدن تا فرآوری آن وجود دارد. با توجه به این‌که انسان‌ها مجله خبری صنایع و معادن از دیرباز به دنبال کشف طلا و برخی از مواد معدنی بودند، این حرفه قدمت زیادی دارد. با توجه به واحد فعالیت، تسلط بر روی نرم‌افزارهای مدلسازی، تحلیل و طراحی یا نرم‌افزارهای عمومی، یک برتری برای مهندس معدن محسوب می‌شود.

  • از جمله این کشورها می‌توان به استرالیا، کانادا و آمریکا اشاره نمود که هر ساله بسیاری از علاقه‌مندان به رشته مهندسی معدن برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشورها اپلای می‌کنند.
  • جهت اطلاع دقیق از میزان دریافتی مهندس معدن می توانید با مرکز مشاور گروپ تماس بگیرید.
  • این منابع در بسیاری از محصولات از مصالح ساختمانی و اتومبیل گرفته تا تلفن های همراه و رایانه مورد استفاده قرار می گیرد.