آشنایی با رشته‌ی معدن | industmini

به همین دلیل کسانی که این رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند، باید توانمندی بالا و پرطاقت باشند. برای موفقیت در این رشته علاقه مهم است، چراکه دشواری های رشته مهندسی معدن آن ها را زود از پا در می آورد. توجه داشته باشید که در بیشتر موارد، برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، باید با زبان‌ خارجی کشور مورد نظر و همچنین زبان انگلیسی آشنایی خوبی داشته باشید.

http://alfaromeoblog.ir

در این مرحله توصیه می کنیم اگر در دانشگاه دولتی تحصیل کرده اید اقدام به آزاد سازی مدرک خود از طریق سامانه سجاد نمایید. در این گرایش دانشجویان درباره مکانیک سنگ، زمان‌شناسی ساختمانی، ژئوفیزیک و زمین‌شناسی معدنی مطالعه می‌کنند. به گزارشگروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، مهندسی معدن، تاریخچه کهن و پرباری را بدنبال خود یدک می‌کشد و گرایش‌های مختلفی دارد که خبرگزاری آنا قصد دارد در ادامه به بررسی و معرفی آن‌ها بپردازد. این دوره دانشگاه مجله خبری صنایع و معادن آلربتا که یک برنامه 15 تا 18 ماهه خواهید بود، شامل سه برنامه مهندسی عمران، معدن و محیط زیست می شود. از جمله این برنامه ها می توان به پروژه تاتوگا بریتیش کلمبیا (معدن مس و طلا)، پروژه گلد لند انتاریو (معدن طلا)، پروژه کوه چمن آلبرتا (معدن زغال سنگ)، پروژه جانسن در ساسکاچوان (معدن پتاس) و پروژه کوبولد متالز در شمال کبک (معدن کبالت) اشاره کرد. با این اوصاف آینده خوبی در انتظار معدن کاران و مهندسان معدن در کانادا خواهد بود.

آشنایی با دروس،بازارکار و وظایف متخصصین رشته بهداشت حرفه ای

یکی از مهم­ترین و تاثیرگذارترین بخش­ ها در گرفتن پذیرش از کمیته و جلب کردن نظر اساتید، آماده­ سازی یک رزومه و انگیزه نامه‌ حرفه­ ای است. با توجه به تغییر مکرر قوانین و بندهای آئین نامه ، بهتر است همیشه قبل هر از مشاورین ثبت کیا برای تکمیل مدارک خود بهره ببرید. بعنوان مثال؛ سنگ چخماق با کیفیت بالا در شمال فرانسه و جنوب انگلستان برای تولید آتش و شکستن سنگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است.

مهارت های سازمانی و مدیریت زمان و توجه زیاد به جزئیات:

دانشجویانی که برای مقطع کارشناسی مهندسی معدن اپلای می کنند، در سال های اول دروس پایه مانند ریاضیات، انگلیسی، شیمی، زمین شناسی، معدن مقدماتی و فیزیک را مطالعه می کنند. در سال های آینده دانشجویان به منظور آشنایی با چگونگی طراحی مدل های نقشه برداری و حفاری با نرم افزارهای مربوط به این رشته نیز در کلاس های عملی کامپیوتر آشنا می شوند. همانطور که پیش تر اشاره کردیم، رشته مهندسی معدن در چهار گرایش اکتشاف و استخراج در مقطع کارشناسی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی ارائه می گردد. معادن های مختلف در سراسر کشور، سرشار از منیزیم، زغال سنگ، مس، آهن، طلا، نقره، مس و … هستند.

  • برای استخراج ماده معدنی مهندسین معدن با گرایش استخراج اقدام به طراحی معدن می‌کنند و همواره باید بتوانند بین طراحی ایمن و پایدار از یک طرف و بحث اقتصادی از طرف دیگر یک تعادل بهینه ایجاد بکنند که یکی از حساس‌ترین وظایف مهندسین طراح همین موضوع است.
  • دقت داشته باشید که فرایند اکتشاف تا بهره برداری از یک معدن و همچنین مدیریت آن یک فرایند طولانی مدت است و حضور در یک پروژه می تواند شغل و درآمد لازم برای تمام عمر را برای فارغ التحصیلان این رشته فراهم آورد.
  • فارغ التحصیلان رشته مهندسی معدن می توانند در بخش های خصوصی و دولتی مرتبط به اکتشاف، استخراج، فرآوری، و مراکز تحقیقاتی استخدام شوند.
  • مهندس معدن در هر مرحله، از کشف معدن و آغاز پروژه گرفته تا استخراج و پالایش آن، گروه را همراهی می کند.
مهندسی معدن علم و روش هایی را که از اکتشاف یک معدن تا فرآوری مواد معدنی شامل می شود، در بر می گیرد. از آنجا که همیشه مواد معدنی به عنوان مواد اولیه صنایع مختلف مورد نیاز بوده اند، کشف و استخراج آن نیز سال هاست که مورد توجه انسان ها می باشد. برای این کار نیز نیاز به متخصصان و کارشناسان مربوطه است که رشته مهندسی معدن آنها را به خوبی تربیت می کند. یکی از رشته هایی که داوطلبان کنکور می توانند آن را در دفترچه انتخاب رشته کنکور مشاهده نمایند، رشته مهندسی معدنمی باشد. داوطلبان علاقه مند به مهندسی معدنمی بایست پیش از آغاز انتخاب رشته کنکور اطلاعات کافی در خصوص این رشته، درس های عمومی و اختصاصی و بازارکار آن داشته باشند.

کدام دانشگاه ها در رشته مهندسی معدن دانشجو می پذیرند؟