وی با بیان اینکه نظارت بر پایانه های مسافربری در استان ها از طریق ادارات کل صورت می گیرد تصریح کرد: مسافران در صورت مشاهده بروز تخلف می توانند از طریق پیامک به سر شماره ۲۰۰۰۱۴۱، شماره تماس ۱۴۱ و نشانی اینترنی ۱۴۱.ir شکایات خود را ثبت کنند و بعد از دریافت کد رهگیری قطعا به تخلفات صورت گرفته رسیدگی خواهد شد.
مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اشارهای به آزادسواری برخی اتوبوسهای مسافربری خارج از پایانهها داشت و گفت: اگر اتوبوسهای مسافربری خارج از پایانه و به طور مثال دور میدان آزادی سوار کردند تخلف بوده و تاکید شده است که برخورد قاطعی با این گونه رانندگان شود.
وی با بیان اینکه ممکن است برخی شرکت ها ساعت حرکت ثبت شده در بلیت را برای سود جویی بیشتر تغییر دهند، افزود: همکاران ما در پایانه های مسافربری و ادارات کل راهداری استانها برای برخورد با چنین مشکلاتی توجیه بوده و اگر مسافری با مشاهده از این دست تخلفات گزارش دهد طبق ضوابط با شرکت متخلف برخورد خواهد شد.
به گفته مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، نظارت بر شرکتها در پایانه های مسافربری به صورت مستمر در حال انجام بوده و یکی از ضوابط منشور حقوق مسافر کنترل تاخیر حرکت از مبدا است.
وی خاطرنشان کرد: اگر رانندگان در طول مسیر مسافری را سوار کنند شرکت موظف به تهیه بلیت با نرخ قانونی بوده لذا از مسافرین درخواست داریم که در صورت امکان از طریق پایانههای مسافربری اقدام به سفر کنند.
به گزارش وزارت راه و شهرسازی، باقر جوان تاکید کرد: مسافرین در صورت بروز تخلف نیز میتوانند به همکاران مستقر ما (دفتر ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استانها) در پایانههای مسافربری مراجعه و شکایات خود را ثبت کنند.
انتهای پیام